۱۳۸۹ شهریور ۱۵, دوشنبه

بررسی مسائل جنسی در اینترنت

سایت ها و وبلاگها با مطالب جنسی !!!

تحقیق و پژوهش - پایگاه شفا : در دنیای امروز نیاز به دنیای مجازی و کارآمد اینترنت امری است ملموس و غیر قابل انکار . به هر کجا مراجعه کنی و در هر گوشه و کناری نیاز به دنیای مجازی اینترنت را احساس می کنی .

بحث در خصوص فوائد اینترنت بسیار گسترده است و در این مبحث نمی گنجد . بی حاشیه به اصل مطلب می پردازیم :

اینترنت و فعالیت مثبت و منفی در خصوص مسائل جنسی

در جامعه اسلامی ایران و با فرهنگ ما ایرانی ها امر فیلترینگ اینترنتی را بسیار لازم و ضروری می دانیم . هر عقل سلیمی می پذیرد که بایستی جلوی ضربه های احتمالی به جامعه و بخصوص نسل جوان گرفته شود .

رایانه خود را روشن می کنی و نیاز به کسب آگاهی علمی و یا رفع مشکلات جنسی خود داری . در جستجوگرهای اینترنتی کلمات مورد نظر خود را جستجو می کنی و با برخی سایتها و وبلاگها مواجه می شوی .

این سایت ها و وبلاگها چند گروه هستند :

1.
گروهی که متاسفانه آمار بالایی هم دارد به مطالب مستحجن و انحرافی جنسی می ژردازند و با تخریب افکار نسل جوان و نوجوان آنها را درگیر مسائل و مشکلات شدید روحی و عاطفی می کنند . مشکلاتی که در مراحلی سبب ضربه هایی جبران ناژذیر می شوند و ...
2.
گروه دوم سایت و وبلاگهایی که به ظاهر هدف علم آموزی و اطلاع رسانی دارند . این گروه نیز خود دو دسته هستند : دسته اول که با نیت انحراف فکری و اخلاقی و حتی فعالیتهای هدفمند سیاسی با درج و انتشار مطالبی که به هیچ عنوان جنبه و منبع علمی ندارند به تخریب علمی کاربرن اینترنتی می پردازند . از جمله تشویق نسل جوان به انجام اعمال جنسی مانند خودارضایی و توجیه اینکه عمل خودارضایی هیچ آسیب جسمی و روحی ندارد و بسیار هم مفید می باشد و ....دسته دوم افراد غیر علمی هستند که ناخواسته با درج و انتشار مطالب افراد دسته اول در وبلاگ و سایت خود به کمک فعالیتهای شوم می روند و دشمنان روحی و عاطفی را در رسیدن به اهدافشان یاری می رسانند و ...
3.
گروه سوم که خوشبختانه روز به روز در حال گسترش هستند افراد علمی می باشند که هدف مشاوره ای و راهنمایی صحیح علمی دارند و مطالب خود را با منابع معتبر و بدون قصد انحرافی ثبت و نشر می دهند و ...

در این شرایط کاربران اینترنتی با کمی تفکر و اندیشه براحتی می توانند گروه های بالا را از یکدیگر تفکیک دهند تا دچار انحرافات علمی-اخلاقی-مذهبی و عاطفی نشوند .

پدران و مادران در خوابند و جوانان هم در برابر حوادثى كه با سرنوشت مسلّم آنها سر و كار دارد خونسرد و بى تفاوت! بیایید والدینی آگاه برای فرزندان خود باشیم و با تدبیر مناسب و برخرد شایسته نسبت به تربیت رفتاری و عاطفی فرزندان خود گامی مطمئن و صحیحی برداریم .

در جامعه امروزی آگاهی از منابع کتب و اینترنت در خصوص مباحث علمی-اخلاقی-سیاسی-مذهبی نیاز ضروری می باشد . صحیح بیاموزیم تا بتوانیم صحیح به دیگران بیاموزیم .

مطلب زیر بر گرفته از کتاب ارزشمند مشکلات جنسی جوانان تالیف استاد مکارم شیرازی می باشد . اين كتاب تا كنون ده ها بار چاپ شده و هزاران هزار نسخه از آن منتشر شده، و مايه نجات بسيارى از جوانان گشته است :

راستى عجب است در طول سال در دنيا هزاران انجمن، سمينار، كنگره و مانند آن براى مطالعه درباره معادن زير درياها، جانوران مختلف اقيانوسها، مسير بادها و طوفانها، آفات غوزه پنبه و جو دوسر، بر افتادن نسل بزهاى كوهى و كاهش پنگوئن ها، ساختمان درونى كرم شب تاب و مانند اينها تشكيل مى گردد و دانشمندان سراسر جهان در يك جا جمع مى شوند و به بحث مى پردازند.

امّا چيزى كه اگر هم صحبتى روى آن مى شود در مقياس خود بسيار كم و ناچيز است مسائل مربوط به جوانان يعنى فعّالترين و گرانبهاترين ذخائر انسانى جامعه ها مى باشد.

چه مى توان كرد؟

بر دنياى امروز ما عقل و منطق حكومت نمى كند. واقعيات بحساب نمى آيد، غالباً مسير حوادث و مسائل را يك مشت انگيزه هاى شخصى، منطقه اى، احساساتى، تفنّنى و امورى كه بيشتر با سطح و ظواهر اجتماع سر و كار دارد، تعيين مى كند.

و الاّ نبايد مسئله اى به اين اهميّت تا اين اندازه فراموش شده باشد، اين سهل انگارى متفكران و دانشمندان بشر مانع از آن نمى شود كه خود جوانان و پدران و مادران مسئوليّتهاى خطير خود را در اين وسط از ياد ببرند - اگر دايه ها را دامان نسوزد عجب نيست دل مادر چرا نسوزد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر