۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

چگونه از کاندوم استفاده کنید؟

کاندوم
کاندوم يک پوشش پلاستيکي بسيار نازک است که روي عضوجنسي مرد کشيده مي شود. از اين طريق هنگام انزال مرد مايع مني در داخل کاندوم ريخته شده و از رسيدن اسپرم مرد به دهانه رحم جلوگيري مي کند.
امروزه کاندوم هاي زنانه نيزعرضه شده که خانم ها قبل ازنزديکي مي توانند آن را استفاده کنند.
پزشکان معتقدند که در صورت استفاده صحيح از کاندوم? يک وسيله بسيار مناسب و کاملاً موثر در پيشگيري از بارداري و ابتلا به بيماري هاي مقاربتي خواهد بود و آنرا توصيه ميکنند.
کاندوم را با اسامي ديگري چون (کاپوت)، (عايق پلاستيکي) و ( غلاف) هم مي شناسند.


چرا بايد از کاندوم استفاده کنيم؟


آنچه که امروزه نياز به شناخت و آموزش استفاده صحيح از کاندوم را ضروري مي کند، نقش موثر و اثبات شده آن در جلوگيري از بيماري هاي آميزشي و از جمله ايدز مي باشد. کاندوم بهترين محافظ در برابر بيماري هاي آميزشي محسوب ميشود. چون کاندوم صرفنظر از جنسيت افراديکه با يکديگر نزديکي جنسي انجام ميدهند، مانع از ارتباط و آميختن ترشح هاي داخلي و راه پيدا کردن ويروس هاي احتمالي به بدن شرکاي جنسي مي شوند.
استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بيماريهاي مقاربتي و ايدز امري عقلاني است، چرا که ابتلا به اين بيماري ها هزينه‌هاي درماني سنگين و مشکلات رواني بسياري را درپي خواهد داشت.
به علت پايين بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهي افراد اظهار ميکنند که مصرف کاندوم باعث پايين آمدن لذت ميشود که اين فقط يک تفکر غلط است ومصرف کاندوم هيچ تاثيري در اين پديده ندارد.


دلايل استفاده از کاندوم :


کاندوم تنها وسيله اي است که در صورت استفاده صحيح و هميشگي? قادر به پيشگيري از بيماري هاي آميزشي و از همه مهمتر ايدز است.
کاندوم يکي از مطمئن ترين راه هاي پيشگيري از بارداري ناخواسته در صورت استفاده صحيح و هميشگي است.
کاندوم بر خلاف بعضي از راه هاي پيشگيري از بارداري داراي هيچگونه عوارض جانبي نمي باشد.
کاندوم ها درشکل ها، رنگ ها، طعم و بو، بافت ها و اندازه هايي متنوع ارايه مي شوند که مي توانند لذت در نزديکي را افزايش دهند.
کاندوم را مي توان به راحتي از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهيه کرد و مانند ديگر راه هاي پيشگيري نيازي به نسخه پزشک ندارد.
کاندوم مشکلات موجود در نزديکي مانند زود ارضايي را کاهش مي دهند.
استفاده از کاندوم بسيار ساده است. تنها با کمي تمرين در مورد نحوه استفاده صحيح از آن شما قادر خواهيد بود از لذت ارتباط جنسي با اطمينان خاطر کامل بهره ببريد.
کاندوم را تنها در موقع نزديکي بايد استفاده کرد. بر خلاف ديگر راه هاي پيشگيري که شما بايستي زمان مصرف و نوع استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشيد.


آموزش استفاده از کاندوم


– با دقت بسته کاندوم را باز کنيد تا کاندوم پاره نشو . ( از قيچي و يا چيزهاي تيزمانند ناخن و يا دندان براي باز کردن آن استفاده نکنيد(.



کاندوم را پيش از استفاده از حالت رول و پيچ خورده باز نکنيد !
– اگر شما ختنه نکرده هستيد ابتدا پوسته بالايي را عقب کشيده کاندوم را برروي آلت تا انتهاي قسمت سخت آلت بکشيد .




دقت کنيد که اگر احياناً کاندوم را برعکس بر روي آلت قرار داده ايد سعي نکنيد که مجدداً آن را برگردانيد. حتماً ازيک کاندوم جديد استفاده کنيد !


- قسمت بالايي و نوک کاندوم داراي هوا مي باشد. با انگشتان خود آن را نگه داريد تا هواي باقي مانده تخليه شود و بعد کاندوم را برطول سخت آلت، ازحالت رول باز کنيد.


دقت کنيد که هواي اضافي امکان پارگي کاندوم را بيشتر ميکند !


– اطمينان پيدا کنيد که در قسمت نوک آن جاي خالي براي مايع مني وجود دارد و پاره نشده است. با کاندوم کشيده شده بر روي آلت آن را در نزديکي وارد کنيد.


– بعد از نزديکي پيش از شل شدن آلت تناسلي اقدام به خروج آلت نماييد و به هنگام خروج حلقه انتهايي کاندوم را با دست نگه داشته همراه با آلت به دقت خارج کنيد تا مايع داخل آن درز نکند.


– کاندوم را از روي آلت بيرون کشيده، در يک دستمال کاغذي پيچيده در سطل زباله بيندازيد.
از دفع و انداختن آن در توالت خودداري نماييد !


کاندم زنانه


– حالت راحت و مناسبي را پيدا کنيد. ممکن است شما ايستاده و يک پا را بر روي يک صندلي با زانوي خم شده قرار دهيد ويا بر روي زمين دراز بکشيد و پا ها را از زانو جم کرده و باز کنيد.



– يک کاندوم زنانه را به صورتي که انتهاي باز آن به سمت پايين قرار دارد در دست بگيريد. با انگشت نشانه و انگشت ميانه قسمت داخلي حلقه را به سمت پايين خم کنيد.



- قسمت داخلي حلقه را با هم نگه داريد، حلقه را داخل واژن کرده وتا قسمت رحم در کانال واژن وارد کنيد.


– وقتي که به شکل مناسب داخل واژن جاي گرفت، حلقه بيروني اندکي بيرون آويزان خواهد ايستاد. در هنگام آميزش وقتي که آلت مردانه داخل واژن مي شود اين قسمت تنگ خواهد شد.


تذکر:


کاندوم زنانه ممکن است که در ابتدا کمي سفت يا بسيار لغرنده باشد. قبل از استفاده براي نزديکي و آميزش، يکبار سعي کنيد تا آنرا وارد کرده و امنحان کنيد که جگونه استفاده مي شود. اطمينان حاصل کنيد که کاندوم در قسمت داخلي واژن عمودي و راحت بدون پيچ و تاپ جاي گرفته است.
در طول مدت آميزش


در هنگام آميزش مناسب خواهد بود اگر آلت مردانه را هنگام ورود به سمت داخل واژن با دست داخل کاندوم زنانه هدايت کنيد.
حلقه خارجي ممکن است که در زمان مقاربت به سمت طرفين و يا بالا پايين حرکت کند. اين حرکت مشکلي نيست.
چگونه يک کاندوم زنانه را بعد از مصرف بيرون مي آورند؟


- براي نگه داشتن اسپرم درداخل کاندوم، حلقه قسمت خارجي را فشرده و بپيچانيد.
– به آرامي کاندوم را به سمت خارج حرکت داده و خارج کنيد.
– کاندوم استفاده شده را در سطل زباله دفع کنيد. از انداختن آن در توالت خودداري کنيد.
– از شستن و استفاده مجدد کاندوم خودداري کنيد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر